КОЛЕКЦІЯ ЦИФРОВИХ РЕСУРСІВ

(зібрана Черкаським обласним інститутом післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради"

/Files/images/2(92).jpgКолекція цифрових освітніх ресурсів– зібрання цифрових ресурсів, що включають наочні і тематичні колекції, об'єднані єдиною системою опису ресурсів і єдиною пошуковою системою.

Цифрові ресурси призначені тільки для некомерційного використання в системі освіти України.

Тут розміщені навчально-методичні, художні і наукові тексти, мультимедійні презентації, електронні посібники, комп’ютерні програми, мультимедійні проекти, тестові завдання, звукові й музичні файли, цифрові копії та авторські розробки художніх і науково-популярних фільмів, аудіокниги, мультимедійні ігри та конкурси, відео майстер-класи, графічні зображення, фото, таблиці, картографічні системи, інформаційні довідки тощо.

Цифрова колекція постійно поповнюється авторськими розробками науково-методичних працівників інституту, педагогічних працівників області, а також систематизованими та описаними Інтернет-ресурсами.

За зміст публікації та дотримання прав інтелектуальної власності відповідальність несе автор ресурсу.

ДОШКІЛЬНА ОСВІТА

Матеріал з досвіду роботи вихователя Лавріненко Т.В.

"Всі мають рівні права"

Програмовий зміст:

підвести дітей до розуміння, що їхні однолітки з фізичними та розумовими вадами мають таке саме право на щасливе дитинство, як і здорові діти, але потребують ще більшої уваги та захисту з боку дорослих. Розвивати у дошкільнят співчуття та милосердя, виховувати доброту, щедрість, бажання допомагати слабшому.

Обладнання: малюнок дитячого інвалідного візка; хустинка, парасолька.

Хід заняття:

Вихователь:

- Діти, послухайте ось таку історію. Навесні у вовчиці народилося двоє вовченят. Вона їх обнюхала, нагодувала. Одне з вовченят було зовсім кволе й немічне, а друге - бадьоре, життєрадісне. Аж тут вовчиця почула гавкіт собак і стукіт кінських копит, а потім постріли: до лігва наближалися мисливці. Вовчиця вхопила зубами сильніше вовченя і швиденько втекла від мисливців, полишивши кволе вовченя. Вона забрала з собою сильніше дитинча, бо в нього більше шансів вижити: вирости сильним, спритним, витривалим, хитрим, перейняти всі вовчі звички, щоб обминати небезпеки, які чекають на кожного звіра у лісі, терпіти голод, холод, бути здатним захищати себе і своє потомство. Кволе і немічне вовченя навряд чи зможе подолати все це. Саме тому мати обрала сильнішого.

Так роблять усі тварини в разі небезпеки, тому в дикій природі слабші завжди гинуть першими. Але так буває лише у тваринному світі. У людей -інакше. Діти теж іноді народжуються з фізичними та розумовими вадами. Але ставлення до них не таке. У «Декларації прав дитини» - головному закону, який оберігає дитячі права записано:

«Якщо у нас є проблеми у фізичному чи розумовому розвитку, ви ще більше турбуйтеся про нас: враховуйте наші потреби».

- Сьогодні ми проведемо з вами про це розмову. Затисніть, будь ласка, долоньками вушка й спробуйте почути, що я скажу. (Діти затискають долоньками вушка, а вихователь напівголоса промовляє різні слова).

- Ви почули, що я сказала? (Ні.) Чому?

- Коли ви нічого не почули, значить ви на хвилинку стали людьми, які не чують. Але варто було відтулити долоньки, і ви знову все чудово чуєте. Але ж є діти, які народжуються або стають такими через хворобу чи травму. Більшість людей, які не чують, не можуть говорити, тобто вони глухонімі. Щоб такі люди могли жити серед інших, для них розроблено спеціальну мову - мову жестів, знаків пальцями. Так глухонімі люди спілкуються між собою. Дорослі допомагають маленьким дітям вивчити цю мову в спеціальних дитячих садках, а потім і в школах. Для таких людей готуються спеціальні телепередачі, де слова перекладає на мову жестів сурдоперекладач - людина, яка вміє говорити і водночас володіє мовою жестів. Ви тільки на хвилину стали "глухими", і то зрозуміли, настільки важче таким людям жити, ніж нам. Отже, ніколи не забувайте про це й співчувайте і дітям, і дорослим, які погано чують або зовсім глухі.

А тепер станемо у коло й пограємо в народну гру «Панас». (Одному з учасників зав'язують очі і він повинен знайти якийсь предмет. У ролі Панаса мають побувати всі вихованці).

- Діти, всі ви тільки що на якийсь час ставали "незрячими", виконуючи роль Панаса. Може хтось з вас розповість, що він відчував у ці хвилини? (Діти розповідають, хто як може).

- Так, було дуже незручно, ви натрапляли на предмети, не орієнтувалися в кімнаті, не бачили своїх товаришів, світла. І вам хотілося швидше скинути пов'язку, щоб знову бачити все навколо і радіти цьому. Тож уявіть собі, як важко сліпим людям. Вони потребують особливої допомоги і турботи всіх, хто поруч з ними. Звичайно, про таких дітей дбають їхні батьки, які люблять своїх донечок і синочків, намагаються, щоб їм завжди було тепло і затишно, щоб вони постійно відчували турботу, знали, що вони потрібні батькам такі, якими вони є. І держава дбає про цих діток: існують спеціальні заклади, де незрячих і слабозорих дітей учать пізнавати світ на дотик, пальчиками, вчать читати за допомогою спеціальних опуклих літер, вирізаних з спеціального паперу. Серед незрячих людей є багато таких, які завдяки своїй наполегливості та силі характеру досягли вершин людської діяльності, серед них відомі письменники, композитори, навіть художники. А подолати недугу, не впасти у відчай їм допомагали спочатку батьки, потім вихователі, вчителі, друзі і просто добрі люди.

- Діти, давайте трохи відпочинемо - пограємо в гру «Сонечко та дощик».

(На сигнал вихователя: «Сонечко» діти вільно бігають по кімнаті, а на сигнал «Дощик», діти наввипередки ховаються під парасольку)

- Як добре, що ви такі вправні і меткі! Вам дуже подобається бігати, рухатися? Та й на прогулянках ви ніколи не стоїте на місці - бігаєте, стрибаєте, граєте у м'яча, лазите на спортивних спорудах. Усе це робите залюбки, з величезним задоволенням, із запалом, енергією. І ніхто з вас і не думає, яке то щастя - вільно і швидко самостійно рухатися. Але є діти, які не можуть ні гратися, ні бігати, бо вони прикуті до інвалідного візка. (Демонструє малюнок візка). Мабуть вам доводилося бачити людей на таких візках.

Велика українська поетеса Леся Українка, яка в дитинстві дуже часто хворіла і тривалий час була прикута до ліжка, пригадуючи своє життя, писала:

«Як дитиною бувало,

Упаду собі на лихо,

То хоч в серце біль доходив,

Я собі вставала тихо.

"Що болить? - мене питали,

Але я не признавалась, -

Я була малою горда -

Щоб не плакать, я сміялась»…

- Чи не правда, діти, коли читаєш ці рядки, сльози навертаються на очі? Сльози співчуття і водночас гордості за цю маленьку дівчинку, яка не хотіла коритися злій недузі.

- Ми з вами розглянули різні життєві ситуації, коли хворі люди не можуть обходитися без допомоги інших людей. І ми всі дуже співчували їм, особливо дітям, адже їм так важко живеться, вони постійно потерпають від болю - фізичного, коли болить нога, рука чи очі, і болю душевного, який не менший, а подекуди більший, особливо коли дитина підростає і починає розуміти, що вона не така, як інші.

- Що ви зрозуміли з сьогоднішнього заняття? Так, насамперед, те, що діти з різними вадами потребують турботи. Їм обов’язково треба почуватися захищеними, комусь потрібними, знати, що їх люблять, про них турбуються не тільки батьки, ай держава.

Якщо поруч з вами живе така дитина, потоваришуйте з нею, часто відвідуйте її, розповідайте про життя однолітків, підтримуйте дитину теплим, добрим ставленням, подарунком, виготовленим власноруч. І тоді наш світ стане кращим!

Знайомство із архітектурою

(Вересень. Бесіда до заняття)

Мета:

Своєрідність мистецтва архітектури. Ознайомити дітей з архітектурою, її видами та професією архітектора, збагачувати уявлення дітей про архітектуру.
Збагачувати словниковий запас дітей, вчити орієнтуватися у назвах основних видів мистецтва
Пробудити інтерес до творів мистецтва, вчити емоційно відгукуватись про них, отримувати задоволення від спілкування з ними.
Розвивати естетичний смак, вміння спостерігати, запам’ятовувати.
Виховувати захоплення талантом архітекторів.

Матеріал: ілюстрації, фото із зображенням архітектурних споруд, твори класичної музики.

Архітектура – це мистецтво проектувати та будувати різноманітні споруди, будівлі та їх комплекси. Архітектура створює з геометричних об’ємів замкнуте просторове середовище у вигляді різних споруд (житлових, суспільних, промислових, господарських та інших, які необхідні для життя, праці і відпочинку людини), архітектурних ансамблів і міст.
Будь – яка архітектурна споруда створюється з урахуванням трьох основних сторін: функціональної, конструктивної і художньої. Іншими словами “міцність, користь, краса” являються складовими частинами справжнього витвору архітектури. Навіть найрозкішніший палац створюється для того, щоб у ньому жити. Просторове природне середовище, яке оживлено архітектурними будівлями, завжди приваблювала увагу власною виразністю, оскільки створений руками людей упорядкований простір відрізняється не лише утилітарним призначенням, - він відображає устрій життя суспільства, рівень його матеріального і духовного розвитку. Архітектурні форми створюються за принципом задоволення тих чи інших суспільних потреб людини.
Стародавні архітектори вміли на диво вдало “вписувати” свої витвори в навколишню природу. Прикладом того є Софіївський собор та Будинок з химерами у Києві, Костьол Босих Кармелітів у Бердичеві, Софіївський парк в Умані та інші чудові архітектурні споруди. Гармонійно організований міський простір благодійно впливає на людину. І навпаки, одноманітність житлових кварталів, невиразні, схожі один на одного, багатоповерхові будинки, побудовані з стандартних блоків, негативно впливають на психіку, примушують людину відчувати себе самотньо. Архітектура має свою неповторну художню мову.
Конструкції, форма і простір, пропорції і ритм, світло і колір утворюють єдність характерних ознак розвитку архітектури – стиль. Стиль архітектури – це, з одного боку, зовнішня форма, художній образ, а з іншого – відбиття уявлень певної епохи.
До образотворчих видів просторового мистецтва відносять скульптуру, живопис та графіку.
Житловий будинок, фабрика або завод, магазин, театр, лікарня, школа, міст, село, місто.

„Цікавинки нашого квітника"

(заняття для дітей середньої групи)

Програмовий зміст:
Поглибити знання дітей про тісто,як матеріал для створення скульптур. Закріпити знання про властивості солоного тіста, вчити створювати композицію з двох предметів.
Продовжувати знайомити дітей з видом образотворчого мистецтва барельєфом; Вдосконалювати вміння характеризувати персонажів, знаходити для них відповідну міміку, інтонацію.
Виховувати бережне відношення до зроблених власноруч виробів та виробів інших дітей. Залучати до налагодження взаємодії з однолітками.
Удосконалювати вміння описувати картини.
Збагачувати внутрішній світ дитини позитивними емоціями.
Розвивати цікавість, творчий політ фантазії, естетичний смак.
Розвивати дрібні м’язи пальців рук, виховувати охайність, акуратність.

Матеріал: Іграшка-метелик, картки з зображенням метеликів та квітів різних кольорів, поливальниці, дощечки, стека, тісто готове, пензлики, фарби.

Підготовча робота: Екскурсія на квітник, розгляд квітів: жоржини, айстри, чорнобривці.

Хід заняття:

В групу залітає яскравий метелик (іграшка).
Метелик: Доброго дня, діти!
Вихователь: Метелику, звідки ти до нас прилетів? А чому ти прилетів саме до нас?
- Діти, метелик хоче, щоб ви показали йому свій квітничок. Ходімо покажемо
Діти діляться на дві підгрупи. Одна з них отримує картки з зображенням метеликів, друга - з зображенням квітів різних кольорів. „Метелики" та „Квіти" мають об'єднатися в пари за кольором. Ті, хто знайшов собі пару, беруться за руки.
Метелик злітає та сідає на жоржину.
Вихователь: Малята, на яку квітку сів метелик: на айстру чи жоржину?
Діти: На жоржину.
Вихователь: Дітки, метелику цікаво знати, чи в жоржини є стебло?
Діти: Так.
Вихователь: Покажіть, будь ласка, стебло, листя, квітку. Діти показують вказані вихователем частини рослини. Вихователь пропонує послухати вірш.
Всміхаються до сонечка
Осінні жоржини,
Червоні, жовті, білі
В них квіточки - голівки.

Вихователь: Давайте пограємо з цією квіткою.

Фізкультхвилинка (Повторить 2-3 рази)
„Діти і квіти".
Ручки - листочки до сонечка тягнемо,
Як квіткою, голівкою вгору - вниз хитаємо.
За веселим метеликом швиденько злітаємо
І як він, на квіточку тихенько сідаємо.

Вихователь звертає увагу дітей, що за час гри метелик підлетів до інших квітів.
Вихователь: Як називаються ці квіти?
Діти: Чорнобривці.
Вихователь: Покажіть, де у них стебло, листочки. Діти показують частини рослин.
Вихователь: Ось такий наш квітничок. Розкажіть метелику, що росте на ньому.
Діти: Квіти.
Вихователь: Давайте ще раз назвемо метелику, які квіти ростуть на нашому квітнику.
Діти: Жоржини, айстри, чорнобривці.
Вихователь: Метелик не може знайти айстри. Покажемо йому білу айстру.
Діти показують метелику названу квітку та розповідають про неї. Метелик підлітає до квітки, роздивляється її та перелітає на червону айстру.
Вихователь: А тепер до якої квітки підлетів метелик?
Діти: До червоної айстри.
Вихователь: Які ж вони гарні! І скільки їх багато!

Вихователь читає вірш.
На квітнику яскравому
Айстри розцвітають.
Гарні айстрочки, духмяні
Різний колір мають.

Вихователь: Діти, якщо квіти мають різний колір, то назвати їх можна різноколірними. Давайте разом повторимо це слово.
Діти повторюють назване слово за вихователем.
Вихователь: Метелику, ти запам'ятав, як називаються квіти? Давайте з метеликом пограємо в гру.
Гра „Метелик і квіти".

Вихователь: А тепер про ці квіти послухайте чудовий вірш.
Чорнобривчики маленькі
Під осінь розцвітають.
Голівками яскравими
Малюків вітають.

Метелик: Мені дуже сподобались ваш квітник та квіти. Я обов'язково ще прилітатиму до вас в гості.
Вихователь: Неодмінно прилітай. А зараз, щоб тобі не було сумно, я пропоную діткам зліпити з тіста метеликів - друзів.
Для цього потрібно взяти шматок тіста та поділити його на декілька частин. З однієї частини зробимо лялечку, з іншої - крильця.
Діти ліплять метеликів з допомогою вихователя.
Вихователь: Після того, як ваші вироби підсохнуть, ми їх розмалюємо найяскравішими фарбами. А зараз, коли ми скінчили свою роботу, давайте запитаємо метелика, чи сподобались йому нові друзі - метелики.
Метелик дякує діткам та прощається з ними.

Матеріал з досвіду роботи учителя-логопеда Нікішенко Г.В.

Моніторинг рівня сформованості мовленнєвої
компетентності у дошкільників 6-го р.ж.


І. Блок: моніторинг засвоєння звуковимови

1. – Відгадайте, який звук я хочу сказати:
а) за артикуляцією ( у, а, і, е, о, и )
б) за малюнком артикуляції
в) за фоноритмікою

2. – Спробуємо проспівати ці звуки:
У лісі, лісі Е-Е-Е,
Де ходить хитрий И-,
Росла собі А-А-А-А
І зайчик з нею І-.
·Ми ці звуки проспівали ?
·Ми їх потягнули ?
·Повітрячко вільно виходило ?
·Значить, це які звуки ? ( голосні )

3. – Я буду промовляти різні слова, а ви – тільки 1-й звук:
Україна Англія Індія Ефіопія Об;єднані Арабські Емірати
4. Фоноритміка приголосних звуків. Скажемо разом з руками:
П – Т – К – М – Х – С
·Ми ці звуки проспівали ?
·Ми їх потягнули ?
·Повітрячко вільно виходило ?
·В ротику є перепона ?
·Значить, це які звуки ? ( приголосні )

5. – До кого я торкнуся, той називає останній звук:
галоП поліТ літаК альбоМ горіХ кожуХ костюМ таноК

6. Загальна моторика та моторика рук:
Ходить дощик по полях
І читає по складах А – У – О , А – У – О.
Він до школи не ходив,
Лиш три літери завчив А – У – О , А – У – О.
Лиш три літери він знає,
А вирощує врожаї А – У – О , А – У – О.

ІІ. Блок: моніторинг засвоєння граматичної будови мови

1. – Заглянемо в сад, де вирощують врожаї ! В нашому саду ростуть – я називаю слово ( з опорою на картинку ), а ви – 1-й звук:
Авокадо абрикос апельсин персик порічки кокос кавун
ківі манго мандарин малина ожина хурма
·Як сказати одним словом, що це ? ( фрукти )
·Сад, в якому ростуть фрукти який ? ( фруктовий )·Придбаємо фруктові соки. Сік з винограду (….) який ? ( виноградний,…)
·Щедра осінь приготувала нам натуральні соки, подякуємо їй.

2. – Докажіть слово:
Осінь, осінь, листопад,
Жовте листя стеле сад.
За моря, в краї далекі
Відлетіли вже ….( лелеки )

3. – Прокладемо шлях в далекі краї. Я буду показувати стрілочку, а ви пригадайте слово:
* Лелеки з гнізда, що зробили ? вилетіли.
* Та й ? полетіли.
* Що вони робили ? летіли, летіли.
* І до ставка, що зробили ? долетіли.
* За комиші, що зробили ? залетіли.
* Від ставочка, що зробили ? відлетіли.
* Рідну хату з гніздечком, що зробили ? облетіли.
* Під скелю, що зробили ? підлетіли.
* Зі скелі, що зробили ? злетіли.
* Через море, що зробили ? перелетіли.
* І в теплі краї, що зробили ? прилетіли.

Звук Л, префіксальні дієслова з дієслівною основою «летіла»

1. – Посміхнулися, зробимо язичком «Гойдалочку» разом з руками:
Гойда, гойда, гойдаються дерева.
Дерева – дерева – наша королева Всілася на лева. Гойда! ( В.Вітько ) - На кого всілася королева ? ( на лева )
- Який перший звук в слові ЛЕВ ? ( Л )
- Характеристика звука Л ( таблиця № )
- Фоноритміка: лу, ла, ле, ло, ли

2. Пальчикова гімнастика:
Легко, легко, аж несміло липа листям шелестіла.
Там лелеки пролітали і на липі спочивали.
Як лелеки полетіли, Липа вслід їм шелестіла.

3. – Що лелеки зробили? ( полетіли )
Сьогодні ми пригадаємо слова, схожі на слово ЛЕТІЛА.
Я буду показувати стрілочку, а ви прочитуйте початок слова та доказуйте кінець.
· Ластівка з гнізда ви- (летіла)
· Ластівка до лісу до- (летіла)
· Ластівка за ялинку за- (летіла)
· Ластівка галявинку об- (летіла)
· Ластівка під липу під- (летіла)
. Сіла,спочила.
· Комашок наловила і від лісу від-( летіла)
· Та й додому по- (летіла)
· Ластівка в гніздо до своїх ластів,ят в- (летіла)


4. – Послухайте, яку частинку слова я вимовляю однаково:
вилетіла,
долетіла,
залетіла,
облетіла,
підлетіла,
відлетіла,
полетіла,
влетіла.
- Я буду говорити початок слова, а ви кінець ЛЕТІЛА:
ви-…,
до-…,
за-…,
об-…,
під-…,
від-…,
по-…,
в-...
- Зберемо звуки в чашечку: л,е,т,і,л,а .
Скільки? Покажемо руками.
- Запишемо: -о=о-о -
На який голосний падає наголос? ( і )
- Скільки голосних? ( 3 ) То, скільки складів?( 3 ) -о/=о/-о Перевіримо.
- 1 2 3

5. – Скажемо навпаки: залетіла – вилетіла,
підлетіла – відлетіла,
влетіла – злетіла

Звук і буква Л, префіксальні дієслова з дієслівною основою «плив»

1. Пальчикова гімнастика:
«Нумо, Пумо, - каже Лама, - потанцюємо із нами».
І сказала Пума Ламі: «Я спитаюся у мами!» ( А.Камінчук )
- А ви питаєтеся у мами ? ( чемні дітки
- Хто запропонував потанцювати ? ( лама )
- Який перший звук в слові ЛАМА ? ( Л )
- Звук Л, який він ? ( приголосний, твердий, дзвінкий, язик вгорі )

2. – Як я підніму руку промовляйте ЛИ:
З лісу зайчики ішЛИ – кавуна вони знайшЛИ.
їЛИ, їЛИ кавуна, доки виїЛИ до дна.
Хить його туди й сюди – покотиЛИ до води.
Заї-зайчики смішні попЛИвЛИ на кавуні.
ПопЛИвЛИ на кавуні, наче й справді на човні! ( Л.Полтава )

3. – Що смішні зайчики на кавуні зробили ? ( попливли )
Сьогодні ми прига- даємо слова, схожі на слово ПЛИВ.
Я буду показувати стрілочку, а ви прочитуйте початок слова та доказуйте кінець.
· Уявіть, що Колобок втік від лисиці і прикотився на берег ставка.
· Колобок по воді по- ( плив )
· Плив він, плив
· І за комиші за- ( плив )
· Від комишів від- ( плив )
· До середини ставка до- ( плив ), спочив
· Увесь ставок переплив
· Та й на берег ви- ( плив )
· Лежить на сонечку, загоряє.

4. – Послухайте, яку частинку слова я вимовляю однаково:
поплив,
заплив,
відплив,
доплив,
переплив,
виплив
- Я буду говорити початок слова, а ви кінець ПЛИВ:
ви-…,
до-…,
за-…,
пере-…,
під-…,
від-…,
по-…,
- Зберемо звуки в чашечку: п,л,и,в Скільки? Покажемо руками.
- Запишемо: - - о- - плив
- Скільки в цьому слові голосних? ( 1 ) То, скільки складів?( 1 ) Перевіримо.

5. – Скажемо навпаки:
Заплив – виплив,
підплив – відплив,

Матеріал з досвіду роботи

"Помаранчове сонечко"

Конспект заняття для середньої групи

Вихователь створює загадковий момент: показує коробку, в якій щось знаходиться. Діти можуть висунути свої припущення.

- Малята, відгадайте загадку і ви дізнаєтеся, що всередині.

Сонечко маленьке,
Кисло –солоденьке.
На частинки поділю
Своїх друзів пригощу.
Здогадалися, що це?
Корисне, з вітаміном “С”?

Діти відгадують – Апельсин. А чи знаєте ви, як апельсин потрапляє до нас? Подивіться на екран. - Яку форму має апельсин. (Він круглий) Чому ви вважаєте, що він круглий, а не квадратний? (Може котитися, немає кутів)

- Який колір має апельсин? (Помаранчевий) Давайте намалюємо апельсин. Тільки в нас немає помаранчевого кольору. Як ми можемо отримати цей колір? (Припущення дітей) Діти, шляхом змішування фарб на палітрі червоного і жовтого кольорів, отримують помаранчевий колір і малюють апельсин прийомом штампування.

- Малята, апельсин має звук? Потрясіть його біля вушок, може він дзвенить? (Ні) Апельсин не має звука.

Погладьте пальчиками апельсин – який він? (Шаршавий, на шкірці невеликі «пагорбки», має нерівну поверхню)

Фізкультхвилинка

Ми ділили апельсин.

Нас багато – він один.

Перша скибка їжаку –

Йому дуже до смаку…

Друга скибка для стрижа –

Нам він птаха не чужа.

Ці ось дві – для кошенят,

А оті – для каченят.

І остання для бобра –

Хай сміливо забира.

Ну, а вовк спішить дарма:

Що було – того нема…

Він на нас сердитий – ах!

Всі ховаймось по кущах…

- Як ви вважаєте, апельсин тоне у воді чи ні? (Припущення дітей) Ми це зараз дізнаємося. Тільки спочатку скажіть, будь ласка, для чого людям надягають плавальний жилет, коли вони йдуть плавати? (Щоб не потонути) Так ось, шкірка у апельсина – це теж саме, що для людини плавальний жилет. Ось дивіться.

Вихователь опускає апельсин у воду.

Висновок. Шкірка апельсина захищає його і він не тоне у воді.

- Я раніше очистила апельсин від шкірки. Тепер опускаю його у воду. Що відбулося з апельсином. (Він потонув) - Шкірка апельсина не тільки захищає його. Ось погляньте на екран. Перегляд слайдів

- А ще із шкірки апельсина можна приготувати апельсинове масло. В мене є пляшечка з апельсиновим маслом. Понюхайте. Чим пахне?

Малята, ось є шкірка. Як же з неї добути апельсинове масло? (Припущення дітей) Давайте спробуємо придавити шкірку на чистий папірець.

Вихователь видавлює крапельку масла на папір. А щоб перевірити чи це дійсно апельсинове масло, ми зробимо ось що… Пригадайте коли мама наливає в сковорідку олію і ставить на вогонь, що відбувається? Олія шкварчить, тріщить. Тож давайте і ми перевіримо чи це є масло за допомогою вогню. Вмощуйтеся зручно. Я запалюю свічку і видавлюю крапельку рідини зі шкірки на вогонь. Що відбувається? Ми чуємо потріскування - значить це масло. Такий дослід потрібно проводити тільки з дорослими. Чому? (Відповіді дітей)

- Як ви вважаєте, що в середині апельсина? (Насіннячко, м’якоть, сік) Як можна отримати сік? (Відповіді дітей) Давайте з вами спробуємо вижати сік.

Вихователь з дітьми вижимають сік з апельсина. Вихователь звертає увагу на те, скільки соку вийшло з одного апельсина.

- Сік: корисний, кисло-солодкий, смачний, поживний, вітамінний, яскравий, запашний. Так, сік дуже корисний всім – і здоровим, і хворим. В ньому є вітамін С, який підтримує наш імунітет від хвороб.

В апельсині вітаміни
І поживні речовини.
Їжте діти апельсини,

Будете здорові й сильні!

Кiлькiсть переглядiв: 765

Коментарi