Готуємось до Великодня!

Аня Олегівна пропонує розучити з дітьми пісню "Писанка" (сл. Д.Чередниченка, муз. В. Кравчука). Заспівати разом з Анею Олегівною можна, перейшовши за посиланням:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=342079226752979&id=100028527139071

На музичне відео-заняття до Великодня дітей середніх та старших груп запрошує Світлана Іванівна. Заняття можна переглянути за посиланням у мережі Фейсбук:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=870780043400513&id=100014055754507

Консультації батькам

Як визначити талант дитини?

Вже у дошкільні роки у дитини можуть проявлятися перші здібності в різних областях діяльності, що свідчить про природжені здібності дитини, її обдарованість. Американськими психологами А. де Хааном і Г. Кафом розроблена тест-анкета на виявлення цих здібностей.

Ваша дитина має музичний талант, якщо вона:

1. Любить музику, завжди прагне туди, де можна почути її.

2. Дуже швидко і легко відгукується на ритм і мелодію, уважно вслухується в них, легко запам'ятовує.

3. Якщо співає або грає на музичних інструментах, вкладає у виконання багато відчуття і енергії, а також свій настрій.

4. Складає свої власні мелодії.

5. Учиться грати на якому-небудь музичному інструменті.

Артистичний талант виявляється у Вашої дитини тим, що він:

1. Часто, коли їй не вистачає слова, виражає свої відчуття мімікою, жестами і рухами;

2. Прагне викликати емоційні реакції у інших, коли із захопленням про щось розповідає;

3. Міняє тональність і вираз голосу, мимоволі наслідуючи людині, про яку розповідає;

4. З великим бажанням виступає перед аудиторією, причому прагне, щоб слухачами були дорослі;

5. З легкістю передражнює звички, пози, вирази; пластична і відкрита всьому новому;

6. Любить і розуміє значення красивого і характерного одягу.

Розвиваємо музичні здібності дітей

Музичне виховання є органічною складовою всього навчального-виховного процесу в дошкільному закладі.

Музика допомагає дошкільникові глибше сприймати навколишнє життя, виховує любов до своїх рідних, друзів, Батьківщини, збагачує і емоційно забарвлює її мову, сприяє розвиткові її музичних здібностей.

На музичних заняттях діти вчаться слухати музику різних композиторів. Розвивають уяву, мислення, музичний слух, пам’ять, навчаються визначати темп, динаміку, характер, кількість частин, жанр, назву твору і композитора.

Найбільше уваги приділяється співам. Діти вчаться співати, чітко вимовляти слова, брати дихання. Розучують найрізноманітніші поспівки, пісні. При цьому у дітей розвивається музичний слух, пам’ять, увага, уява, виховується любов до пісні різного жанру.

Також з дітьми вивчаються таночки, під час яких діти вчаться запам’ятовувати послідовність музично-ритмічних рухів, здатність відчувати сильну долю та контролювати свої дії.

Найбільш улюбленою для дітей є музична гра. У грі в дітей збагачуються музичні враження, фантазія, вони вчаться рухатися під музику, отримують задоволення, радісний настрій.

Музика розвиває інтелект

Рекомендації батькам та педагогам

Про розвиток дитини засобами музики написано чимало наукових трактатів і методичних посібників. Практика використання музики у вихованні й розвитку здібностей малюка, його моральних, вольових якостей має багатовіковий досвід. Однак сьогодні у багатьох батьків рано чи пізно виникає запитання, чи варто навчати дитину музиці? У них немає сумнівів, коли йдеться про навчання математики, письма та інших предметів. А до музики як до навчального предмету підхід принципово інший: чи варто марно витрачати сили і час дитини, якщо вона не буде спеціалізуватися в цій галузі? Що дає музика для пізнання? Для реального життя?

Полемізувати і дискутувати з цього питання можна довго, але краще звернуться до фактів. Так, дослідники з університету Вісконсіна виявили, що кожна дитина, ледве з`явившись на світ, має досить тонкий музичний слух і добре чуття ритму. В тім, ті здібності згасають за кілька років, якщо їх не розвивати.

На думку дослідників саме завдяки музичному слуху та чуттю ритму дитина сприймає розмову людей. Уловлюючи в ній ритмічні елементи, завдяки змішаних звуків вона виділяє окремі слова. Усього за кілька місяців малюк накопичує це в пам`яті, тисячі слів як ритмічно, звуковисотно та інтонаційно організовані звукові фрагменти. Певні їх композиції, на радість батькам, несподівано перетворюються на фрази, що їх зворушливо лепече маля.

Дослідники також відзначають тісний зв`язок лепету з ритмічними рухами: дитина ритмічно змахує руками, стрибає, постукує іграшкою, вигукуючи при цьому склади в ритмі рухів, але тільки-но рухи припиняються, вона замовкає. Уміння адекватно відтворювати різноманітні ритми сприяє правильному відтворенню ритму слів, їх складовою структури, прискорює розвиток інших лінгвістичних здібностей, наприклад словотворення. Чуття ритму, або ритмічну здатність є в психологічному розвитку дитини новоутворенням універсального типу. З розвитком відчуття ритму в малюка якісно змінюються складові його психіки, необхідні для різних видів діяльності, поведінки в цілому.

Фізик Гордон Шидв з Каліфорнійського університету і психолог Френк Размер з університету штабу Вісконсін досліджували роль значення музики, зокрема слухання музики і гри на музичному інструменті, в інтелектуальному становленні дитини. За допомогою комп’ютерних технологій вони з`ясували, що музика впливає на розвиток мозку й моторики людини, сприяє розвитку аналітичного мислення.

В експерименті брало участь 78 дошкільнят, яких розділили на три групи. Дітей першої групи навчали музичної грамоти та гри на фортепіано, другої – роботи на комп’ютері, в третій – контрольній – групі ніяких спеціальних занять не проводили. Через півроку в усіх трьох групах було проведено тестування розумових здібностей дітей. В тестах особлива увага приділялася геометричним та фізичним уявленням. Виявилося, що діти, яких навчили музики, показали результати на 34% вищі, аніж їхні однолітки з контрольної групи. У дітей, що навчалися працювати на комп’ютері, результати були на 28 % кращими від отриманих у контрольній групі. На підставі даних цього експерименту дослідники дійшли висновку, що музика сприяє розвитку аналітичного мислення, і чим раніше дитина почне займатися музикою, тим кращим буде результат.

Відомо, що музичні вподобання можуть чимало сказати про внутрішній світ людини, її душевний стан. Музична освіта розвиває розум і почуття, зміцнює духовне й психічне здоров`я дитини, сприяє формуванню теплих, довірчих відносин у сім`ї між батьками і дітьми.

Щоб дитина розвивалася музично, зовсім не обов’язково чекати їй вступу до музичної школи, або звертатися до фахівця. Прилучати малюка до музики, використовуючи її загальнорозвивальні можливості може й людина без музичної освіти. Переконатися в цьому можна, познайомившись з порадами та вправами, що допомагають прищепити дитині смак та інтерес до музики і зробити заняття нею корисними й цікавими.

НАЙПЕРША ПОРАДА ДОРОСЛИМ – БАТЬКАМ І ВИХОВАТЕЛЯМ:

С П І В А Й Т Е ! Якщо ви соромитеся свого співу, робіть це, коли ви на одинці з малюком (діти поблажливі й вдячні слухачі). Співайте немовляті із самого його народження. Навіть якщо ви трохи фальшуєте, треба і в цьому разі співати й казати малюкові: «Я співаю погано, та все одно співати так приємно. Але якби я співала краще, то було б ще веселіше та приємніше!»

ЩО СПІВАТИ? Краще – дитячі пісеньки, традиційний репертуар який дуже багатий. Якщо ви не пам’ятаєте жодної пісні, знайдіть касету або компакт диск і слухайте їх доти, поки не запам’ятаєте слова. Важливо, що дитина поступово засвоїла кілька простих мелодій, які й стануть для неї першим кроком у світ музики.

ЯК СПІВАТИ? Виберіть пісню, яка вам найбільше довподоби, і співайте її дитині на сон. Робіть це хоча б раз на день. Співайте її зі словами і без слів. Не забувайте, що слова – лише доповнення до музики. Бажано, щоб маля чуло, як ви співаєте без слів. Це дуже важливо.

КСИЛОФОН. Купіть правильно настроєний ксилофон. Чому саме ксилофон? Тому що це єдиний інструмент, водночас і мелодійний, і ударний, який не розладнується з часом. Грайте на ньому музичну фразу за фразою. Але не співайте. Потім зіграйте першу фразу й поспівайте її, називаючи відповідні ноти, наприклад «до», «ре», «мі», «до» або в іншій послідовності. Якщо відчуваєте, що фальшуєте, то не треба співати, краще говоріть.

ЗАПИСИ. Давайте дітям можливість слухати музику. Добре було б придбати для цього аудіопристрій. Записуйте різну музику, привчаючи вуха малюків до різних жанрів: класичної музики різних періодів, джазу, популярних естрадних пісень, народної музики, звучання простих і складних, симфонічних, народних і сучасних електронних музичних інструментів.

ВИКОРИСТОВУЙТЕ РІЗНІ ВИДИ СПРИЙМАННЯ МУЗИКИ НА СЛУХ. Розрізняють три види музичного сприймання: п а с и в н е , коли дитина чує звук радіо, але зайнята іншим; ч а с т к о в о а к т и в н е – малюк слухає і водночас думає про щось своє: музика в цьому разі є для нього джерелом емоційного стану, натхнення; і, нарешті, а к т и в н е , коли дитина намагається виконувати ту чи іншу пісеньку, співає уривки з неї, помічає, коли співають неправильно. Зрозуміло, саме останній вид сприймання музики слід розвивати, оскільки ніякий інструмент не замінить дитячі переживання безпосередньої участі в творенні музичних звуків за допомогою власного голосу, власних відчуттів.

ДИТИНА ПОЧИНАЄ СПІВАТИ. Не хвилюйтеся, якщо цей момент буде дещо відстрочений. Малюк має багато разів почути ту саму пісеньку, перш ніж сам її заспіває. Важливо, щоб у його пам`яті відклалося правильне звучання, інакше він не відчує відмінності між правильним варіантом та своїм власним невпевненим, з багатьма помилками виконанням. Не примушуйте дитину співати. І водночас підтримуйте її, коли вона сама почне співати, заохочуйте її.

ДУЖЕ ВАЖЛИВО! Ніколи не кажіть дитині, що вона погано співає! Правильність відтворення музичних звуків тісно пов’язана з вірою в себе.

Якщо малюк співає неправильно, запевніть його, що він співає майже правильно, але звук треба спочатку прослуховувати в думках, а вже потім співати. Ніколи не кажіть, що в дитини немає слуху, навіть і в її відсутності. Не знижуйте її самооцінку.

ЧОГО НЕ ВАРТО РОБИТИ:

· не робіть далекоглядних висновків про наявність або відсутність у дитини музичного слуху і голосу. Вокальні м`язи у дошкільнят ще не розвинені.

· гучний спів, крик шкодять ще незміцнілим голосовим м’язам дітей, притуплюють слух і негативно позначаються на їхній нервовій системі.

· шкоду голосовим зв’язкам завдає також виконання дітьми пісень для дорослих з великим діапазоном, що їх вони чують по радіо, телевізору, в аудіозаписах.

Наукові дані і багатовіковий досвід засвідчують: любов до музики, прищеплена в дитинстві, може стати міцною основою подальших досягнень та успіхів дитини. Раннє навчання музики відкриває широкий шлях до інтенсивного розвитку сенсорних здібностей, почуттєвого сприйняття, створює надійний фундамент для становлення подальшого розвитку всіх пізнавальних процесів, гармонійного поєднання в них емоційного і раціонального, стане частиною духовного життя людини в майбутньому.

Музичний керівник рекомендує

Музика може лікувати

Чому музика займає таке значне місце в нашому житті? Платон і Арістотель вважали музичну терапію ліками, цілющим не лише тіло, а й душу. Сучасні дослідження показали, що людське тіло перебуває в постійній музичної вібрації. Тільки наше вухо розрізняє 1378 різних тонів в різних діапазонах, і навіть самі незначні зміни в їхній частоті впливають на стан наших внутрішніх органів.

Вчені встановили, що музика сприймається різними зонами людського мозку. Розшифрувавши комп'ютерні томограми, дослідники склали "музичну карту мозку", де з'ясувалося, наприклад, що інтервал або акорд тонічний тризвук сприймаються тільки лобовими частками головного мозку, що відповідають за наші позитивні емоції.

Слухання музики

Музика, яка звучить фоном, сприяє зняттю нервової напруги.

Розвиток здібностей до сприйняття, яке впливає на загальний стан організму, викликає реакції, пов'язані зі зміною кровообігу, дихання, допомагає викликати або послабити напругу, збудження.

Під час слухання створюються умови для емоціонального спілкування, вживання в образ, морального переживання, тобто вирішуються завдання психологічні, моральні, творчі, що веде до духовного вдосконалення.

Співи

Кожна людина, народившись, отримує від природи дорогоцінний і великий дар - музичний інструмент особливої ​​якості - голос. Необхідно лише навчитися правильно володіти цим інструментом.

Співи:

1. Розвивають голосовий апарат, голосові можливості, зміцнюють голосові зв'язки, сприяють стійкості до різних захворювань горла.

2. Покращують мову (логоритмічні розспівування). Лікарі-логопеди використовують спів для лікування заїкання.

3. Сприяють виробленню вокально-слухової координації.

4. Регулюють і поглиблюють дихання.

Музично-ритмічні рухи

Музично-ритмічні рухи розвивають координацію рухів, поліпшують поставу дітей, виробляють чіткість ходьби і легкість бігу. Підвищується працездатність серцево-судинної, м'язової і дихальної систем організму.

Також розвивають почуття ритму, художньо-творчі здібності. Поліпшується легенева вентиляція, збільшується амплітуда дихальних рухів.

Кiлькiсть переглядiв: 448

Коментарi